Campagne opzetten voor Yespers om merkbekendheid op Gastvrij Rotterdam te vergroten
Yespers
2025
Branding, Marketing
Voor de deelname van Yespers aan de vakbeurs Gastvrij Rotterdam is de vraag gesteld om een creatieve en uitvoerbare marketing- en brandingaanpak te ontwikkelen. De beurs wordt bezocht door horecaondernemers, cateraars, foodprofessionals, retailers en andere professionals die geïnteresseerd zijn in duurzame en innovatieve foodconcepten.
Het doel is om deze doelgroep te attenderen op de aanwezigheid van Yespers, hen aan te trekken op de beursvloer en contactmomenten te benutten voor het opbouwen van duurzame relaties. De focus ligt op het presenteren van producten uit de Total Value Fabriek — zoals appelsap, fruitpoeder, appelchips en gedroogde appelblokjes — op een manier die aansluit bij de missie en waarden van het merk.
Gevraagd wordt om een kort plan van aanpak, met een helder creatief idee dat aansluit op de context en doelstellingen. Belangrijk is om met beperkte middelen maximale zichtbaarheid, herkenbaarheid en impact te realiseren.
Om Yespers zichtbaar én relevant te maken op de beurs is er een communicatiecampagne ontwikkeld gebaseerd op het herkenbare concept van boodschappen doen — maar dan met impact. Onder de noemer “Boodschappen die kloppen” is de missie van Yespers doorvertaald naar een creatieve storytellinglijn met supermarkt-actietaal, spaarkaarten en opvallende beursvisuals. Impactvolle ‘aanbiedingen’ zoals minder verspilling of meer vezels, actiedagen rond producten uit de Total Value Fabriek en communicatiemiddelen die het vertrouwde winkelgevoel oproepen — zonder over korting te praten. Zo wordt het complexe verhaal van systeemverandering tastbaar, begrijpelijk en uitnodigend voor elke bezoeker.
Voor de deelname van Yespers aan de vakbeurs Gastvrij Rotterdam is de vraag gesteld om een creatieve en uitvoerbare marketing- en brandingaanpak te ontwikkelen. De beurs wordt bezocht door horecaondernemers, cateraars, foodprofessionals, retailers en andere professionals die geïnteresseerd zijn in duurzame en innovatieve foodconcepten.
Het doel is om deze doelgroep te attenderen op de aanwezigheid van Yespers, hen aan te trekken op de beursvloer en contactmomenten te benutten voor het opbouwen van duurzame relaties. De focus ligt op het presenteren van producten uit de Total Value Fabriek — zoals appelsap, fruitpoeder, appelchips en gedroogde appelblokjes — op een manier die aansluit bij de missie en waarden van het merk.
Gevraagd wordt om een kort plan van aanpak, met een helder creatief idee dat aansluit op de context en doelstellingen. Belangrijk is om met beperkte middelen maximale zichtbaarheid, herkenbaarheid en impact te realiseren.
Rondlopen op de vakbeurs kan gezien worden als het ‘boodschappen doen’ naar nieuwe leads. De doelgroepen zijn aan het ‘shoppen’ bij verschillende stands, en maken een bewuste keuze voor de ‘producten’ die passen bij wat zij willen. Ze maken de keuze tot de producten die zij naar huis meenemen– net zoals gedaan wordt bij het doen van boodschappen.
Boodschappen doen wordt de lens waardoor bezoekers onze missie ervaren – concreet, visueel en persoonlijk. Het maakt het verhaal van Yespers niet alleen begrijpelijk, maar ook direct toepasbaar in hun eigen praktijk. Zo slaan we een brug tussen herkenning en impact, en wordt de beleving van onze stand memorabel én betekenisvol.
Door het taalgebruik en de vormgeving van supermarkt–aanbiedingen te gebruiken, wordt er direct herkenbaarheid gecreërd. Maar in plaats van lage prijzen wordt échte waarde gepromoot: vezels, impact, circulariteit, eerlijkheid. Zo ontstaat een campagne die zowel commercieel als mission-driven is.
Door boodschappen doen te gebruiken als storytelling-narratief dat laat zien hoe ogenschijnlijk kleine keuzes enorme impact kunnen hebben. De “aanbiedingen” zijn geen prijsstunts, maar waarde-stunts.
Positieve impact in de keten
Bewust kiezen is impact maken